Wednesday, May 11, 2016

ADA APA DENGAN CINTA 2 - APA APA DENGAN CC ?

ADA APA DENGAN CINTA  2

" Lihat tanda tanya itu,Jurang antara kebodohan dan keinginanku memilikimu sekali lagi"

Selepas 14 tahun 

Baru baru ni aku layan cite AADC 2 baru ni tetiba diri rasa begitu purba remaja.
14 tahun lalu masa cite ni tengah hot aku masih budak kain biru baju putih.Masih muda remaja.Rasa macam baru lagi aku terikut-ikut  tarian cinta and the geng.

Edisi ke 2 lebih matang berbanding yang pertama dulu sesuai dengan kematangan para pelakonnya.Makeup & closeup scene dan cinematograpy  memang terbaik.

Aku suka cite ni sebab tak sama ngan filem cinta  yang lain.Jalan cerita yang ringkas tapi ada makna.

Dian @ Cinta dulu dan sekarang tetap cantik 

Nicol @ Rangga walau tak sado mana tapi sangat misteri dan melt gitew

"Rangga,apa yang kamu lakukan ke saya itu,JAHAT !" Aku suka bila si Cinta sebut "Jahat" comel sangat bunyinya

selepas 9 tahun masih mampu nak senyum,kalau aku nak senyum pun dah tak reti.Part ni ada dialog politik @ pilihanraya .... lepas tu Rangga tanya Cinta Menyesal tak pilih orang tu ? hhheheh  ni mesti undi Jokowi 
Untuk orang yang minat seni mesti suka persembahan puppet  yang Rangga dan Cinta pergi tengok sebab ada story disebalik show tu.Pada aku art dan literature appreciation kat indo so much stronger than orang kita.

Aku paling suka scene yang Rangga bawak Cinta naik puncak untuk tengok sunrise dengan background music Jangan ajak ajak dia feel sangat macam aku pulak yang jadi cinta 

Tapi ada yang lebih deep bila Rangga bagi tahu Cinta waktu family dia kat airport masa di New York ayah Cinta pesan pada Rangga lepas habis study terus pulang ke Jakarta jangan biar Cinta tunggu terlalu lama kesian Cinta, masa tu aku rasa sob sob sebab tu harapan setiap ayah untuk anak perempuan mereka.

Banyak lagi scene dan dialog yang best dalam movie ni.
BFF - Sentiasa disaat susah dan senang.Tanpa bicara masih mampu memahami.
Watak cinta and the geng  bukan sekadar kosong semuanya ada peranan

Watak si Karmen yang faham hati seorang kawan,scene Cinta dan Trian waktu lihat  persembahan.Tanpa dialog tapi  hanya dengan satu pandangan.

Oh ya Si karmen tu so cantik bandingkan 14 tahun lepas.Mily so cute and Maura sangat hot

Untuk yang suka puisi layan la kot cite cite macam ni.

BBNU n PPRT tak suka kan cite cite cam gini.Terus jadi macam Mili keliru !

OST pun best 

Ratusan Purnama tu hari hari aku layan.

Tapi yang pasti Indonesia bakal dikunjungi oleh umat umat yang mahu ke Yogyakarta fefeling Rangga dan cinta
Termasuk Aku !
layan lirik
RATUSAN PURNAMA
Ratusan purnama berlalu
Tapi cinta tak pernah berlalu
Walau kau usir aku di hidupmu
Tapi cintaku tetap diam

Ratusan purnama berlalu
Sendirian aku tanpa cinta
Tak pernah ada cinta yang lain
Hatiku terbuka hanya untukmu

Duhai cinta enggan menawar rasa
Gelombang marahmu terlalu berlebih

Berderik-derik bunyi jantungku
Bila ku kenang wajahmu
Biar jauh jarak pandang kita
Namun hati dan jiwaku selalu merasa disisimu

Duhai cinta sulit ku meraba
Diam dan dinginmu menyapa
ribuan hari ku mengingatmu
Membaca semua puisimu
Mengering raga ini menantimu
Ratusan purnama cinta kita kembali

Duhai cinta enggan menawar rasa
Gelombang marahmu terlalu berlebih

Berderik-derik bunyi jantungku
Bila ku kenang wajahmu

Biar jauh jarak pandang kita
Namun hati dan jiwaku selalu merasa di sisimu ho wo wo

Duhai cinta sulit ku meraba
Diam dan dinginmu menyapa
Ribuan hari ku mengingatmu
Membaca semua puisimu

Mengering raga ini menantimu
Ratusan purnama cinta kita kembali lagi
Ratusan purnama cinta kita kembali

No comments:

Post a Comment

LAZY TRIP - CHINA - BEIJING - 3

Qianmen Street Kalau rajin baca je link aku letak ni https://www.tour-beijing.com/blog/beijing-travel/beijing-attractions-tips/qian...