Monday, September 18, 2017

LAZY TRIP - CHINA - HANGZHOU - PART 2

Hari Ke-2

*Trip China ni aku story sikit sikit je.

Aku terjaga pagi tu sebab dengar bunyi bising bising dari luar.Bila dah jaga nak sambung tidur memang dah tak boleh.Aku rasa pagi tu mood aku dah ok dah takde rasa nak balik.Bunyi bising yang aku cakap tu memula aku ingat ada perarakan apa ke rupanya bunyi tu dari sekolah yang dekat dengan hostel yang aku duduk ni.

Pagi tu aku naik breakfast kat rooftop.Ada sorang makcik duk santai santai.Sarapa pagi tu oat dengan susu je.Sambil tu aku text kawan aku.Aku takde plan apa pun hari ni cuma aku nak pergi railway station je petang nanti nak ambik train ticket yang aku dah booking.sebab semalam aku dah dapat semua pickup no.

Tapi dah namanya duduk kat west lake haruslah kena usha jugak tasik tu apa yang menarik.Tapi cuaca pagi tu agak kesenduan.Cuaca sendu mengundang kemalasan yang maha hebat untuk aku keluar berjalan

Dalam kul 9 pagi baru aku siap siap tapi tak keluar lagi.Dekat jam 11 pagi baru aku terhegeh hegeh menapak keluar tapi ada pulak problema.

Problem aku adalah aku nak print pickup no untuk collect ticket.Sebab aku tak sure kalau tunjuk je guna phone terima atau tak.Kalau tak terima naya la aku nak cari tempat print out.So aku tanya budak hostel nasib dia bagi aku guna PC dekat reception.Patutnya PC tu untuk staff je,,mungkin dia tengok aku macam terdesak so dia bagi aku guna.Membantu jugak ar staff kat sini.

Dah siap print semua tu,baru lega nak keluar jalan jalan.

Apa apa pun aku pergi lepak starbucks dulu.Hot coklat jadi pilihan.Tapi starbucks kat sini tak sedap mana.Tak sedap pun tiap hari aku berkuntum kat situ.

Melepak lama lama kat starbucks tu tak guna juga.

Nak masuk sini free je,tak macam kat Malaysia masuk tasik sendu yang amat pun kena bayar.Bukan ada apa pun hujung hujung nyamuk je penuh sodihhhhh

Pic from Google 

INFO : https://www.travelchinaguide.com/attraction/zhejiang/hangzhou/west_lake.htm

Dari hostel tu tak jauh mana pun west lake ni dalam 5minit je.Orang pun dah mula ramai.Kalau nak best ronda west lake ni dengan basikal.Sewa jek basikal kat hostel.Ntah kenapa aku kedekut sangat nak sewa basikal kat sana.

West lake ni memang besar.Kalau setakat nak jalan kaki memang memang penatlah.Kalau tengok map kat atas tu dah boleh agak besar mana.

Ada KFC jugak kat sini.Tapi non Halal, aku cium bau pun jadilah

Aku tak explore habis pun tasik ni,sekadar jalan jalan je.Menyesal pun ada tak sewa basikal

Budak budak buat lawatan sambil belajar agaknya

Ada perkhimatan naik cruise,tapi aku tak sure berapa harga.Boleh check kat sini kot https://www.travelchinaguide.com/cruise/westlake/

Aku takde snap pic banyak pun kat west lake,ntah kenapa aku sangat sangat malas hari.Bawa cam tapi malas nak guna.Bila dah balik Malaysia baru rasa tak puas hati sebab gambar tak banyak.Bila aku tengok tengok balik pic yang sendu sendu je banyak.

Aku tepek je apa yang ada dalam  simpanan aku.Sesendu pic yang aku tepek kat sini macam tu lah sendunya trip aku ke china

Agak rimas sebenarnya kat area sini sebab cina cina bukit tu semua terjerit jerit bila bercakap.Aku macam nak maki je bila tengok diorang bercakap kuat kuat.Pahala lawan yang diaorang bercakap tu depan muka diorang je bukan duduk sebatu jauh pun,Tak kira lelaki ke perempuan ke semua sama.

Palaing tak boleh blah keje nak meludah je.Banyak sangat ke air liur diorang sampai tiap masa nak kena meludah.




Best friend forever


 Aku tak sure ni sapa
makciks lepak
Laluan ni bila dah hujung hujung tu ada ramai orang  memancing
 Work out more to reduce weight katanya.Lepas tu aku penat lepas tu makan nasi.Bosan gila aku rasa aktivity kat sini.Maksud aku bukan sini tak best tapi aku yang malas sebenarnya.

 Aku suka pic ni.Bukan couple tapi maybe ayah ngan anak lelaki dia kot


see tu je pic yang aku ada.Memang pemalas tahap berapa pun aku tak tahu.Aku berjalan tapi macam takde arah tuju.Sebenarnya ................................................................

West lake lagi cantik bila waktu matahari terbenam.Tapi tu lah dengan jerebunya dapat ke tengok sunset wow wow kat sini.

Kalau tengok pic kat IG memang wow wow la time sunset.Apa pun tasik ni ada jelitanya tak kira pagi atau petang.Tak kira musim apa,tasik akan sentiasa gojes.Macam manusia kalau dah lawa pakai kain buruk pun tetap lawa.

Aku rasa aku macam kena repeat balik Hangzhou.Banyak lagi tempat kat sini aku tak explore.

Aku kena keluar cepat sebab aku nak gi collect tiket.

No comments:

Post a Comment

LAZY TRIP - CHINA - BEIJING - 3

Qianmen Street Kalau rajin baca je link aku letak ni https://www.tour-beijing.com/blog/beijing-travel/beijing-attractions-tips/qian...