Tuesday, August 12, 2014

JAPAN TRIP - TEASER SAHAJA

JAPAN TRIP

Japan eerrmmmmmm apa ada kat jepun tu.Persoalan memula yang muncul dalam kepala aku bila nama jepun duk terlayar kat mata aku.Jepun sebagai destinasi pilihan untuk aku hujung tahun ini.Bila mana berpusu pusu bloger ke jepun pada tahun ini.Impian nak ke korea aku hold dahulu kerana Doraemon dah panggil aku dulu.Ni adalah preparation awal aku nak ke Jepun.Trip ke Jepun merupakan trip solo yang kedua aku lepas ke hongkong awal tahun ini.

JEPUN TAK PERLU VISA SEJAK 2013

konsulat Malaysia kat Jepun


Embassy of Malaysia in Tokyo




Address 20-16, Nanpeidai-Cho

Shibuya-Ku

Tokyo 150-0036

Japan

Phone local: (03) 3476.3840

international: +81.3.3476.3840

Fax local: (03) 3476.4971

international: +81.3.3476.4971

Email maltokyo@kln.gov.my

Web site http://www.kln.gov.my/perwakilan/tokyo

Hours Monday to Friday

9:00 - 12:30 & 1:30 - 5:00

ni kedutaan Malaysia kat jepun.Ada apa apa boleh ler call mereka.Kalau nak inform kedatangan anda kat sini pun boleh.Bukan nak suruh kedutaan sambut ngan carpet merah tapi sebagai salah satu langkah keselamatan bila keluar negara.





ITERNARY (14 HARI 11 MALAM)
  1. NAGOYA
  2. TOKYO
  3. HIROSHIMA
  4. KOBE
  5. NARA
  6. KYOTO
  7. OSAKA 
boleh ke nak cover dalam masa 11 hari..Aku letak keyakinan 95% untuk aku cover semua tempat ini memandangkan iternary disetiap tempat aku dah buat.Sebelum terbang mesti lah ada tiketnya dan pillihan utama ada perkhidmatan pakcik Tony la "NOW EVERYONE CAN FLY" SO RAJIN RAJIN LA SURVEY HARGA MOGA DAPAT YANG ECONOMI



ROUTE YANG AKU PILIH

Kuala Lumpur ------> NAGOYA
KANSAI(OSAKA) -------> Kuala Lumpur

harga tiket termasuk insurance (tidak termasuk laguge dan makan)

Entry ni teaser saje.Nak story pasal hotel yang aku dah booking kemudian la sebab masa tak cukup.Iter yaang aku plan pun aku akan post kemudian juga sebab masih under construction, date of complated end of aug'14 belum masuk EOT lagi.Kenapa aku pilih sebab aku nak cover tempat best yang dekat dengan nagoya.apa apa pun wish luck untuk diri sendiri semoga perjalanan aku solo ke 2 aku mudah seperti mana waktu aku ke hong kong dulu.So sesiapa yang ada plan nak ke Japan awal nov'14 nanti boleh la kita say hi sama sama mana tau kot kot sama flight ke.Ok la bye................ pening GST NEXT YEAR



4 comments:

  1. CC..JM baru nk baca entri ni..soalan dalam komen yg lepas sudah terjawab di sini..BEST nya nk ke Jepun..Travel SOLO di Jepun tiada maslah kerana in Sha Allah senang dan selamat :-)

    I will follow upur strory n experience mesti menarik nanti..of cozz :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank JM harapnya travel solo saya ke Jepun mudah dan selamat seperti ke HongKong hari tu.

      Delete
  2. Travel solo di Jepun saya rasa tak perlu risau, yakin selamat. InsyaAllah.

    Baru-baru ni saya pergi berdua je dengan anak saya. Selamat. Alhamdulillah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. than kak Naramas bagi saya support untuk travel solo ke jepun

      Delete

LAZY TRIP - CHINA - BEIJING - 3

Qianmen Street Kalau rajin baca je link aku letak ni https://www.tour-beijing.com/blog/beijing-travel/beijing-attractions-tips/qian...