Tuesday, January 27, 2015

JAPAN TRI P 2014 - KYOTO - ARASHIYAMA - PART 2

Jalan jalan jumpa la ini

Sampai tepi sungai aku cari tempat lepak dulu.Penat sebab  berpeleseran banyak sangat.

Layan perasaan tepi sungai ni.

Kalau ikut apa yang aku baca kat Japan guide banyak benda boleh explore kat Arashiyama ni,tapi memandangkan waktu terhad makanya skip saja mana yang tak perlu.

Puas lepak sebelah sini aku lepak sebelah sana sambil makan maggie cup.
TOGETSUKYO BRIDGE YANG BERUSIA LEBIH 400 TAHUN
LANDMARK ARASHIYAMA - BERLATAR BELAKANG DAUN YANG TAK BERAPA NAK RANUM

Activiti meredah tanpa tujuan.

ADA NAMPAK SAMPAH ?
KEDAI MAKAN
COUPLE - AKU NAK NAIK BENDA NI TAPI MACAM KESIAN PULAK TENGOK YANG TUKANG TARIK
RESTORAN
AIR SUNGAI YANG JERNIH
TOILET
RESTORAN NI TERLETAK BETUL BETUL DEPAN SUNGAI
BOLEH NAIK BOAT - TAPI HARGA TAK TAHU
HOZU GAWA RIVER
Waktu aku tengah jalan jalan tu tetiba ada orang bagi salam

Lagi sekali aku buat bodoh.Lagi sekali suara pempuan bagi salam.Aku toleh tengok 2 orang kakak senyum kat aku.

Kakak tu tanya aku dari mana,Aku cakap dari Malaysia.Dia pun dari Malaysia tapi cara cakap macam orang Indonesia.Aku borak borak kejap dengan kakak 2 orang tu.Lepas tu aku mintak diri.

Lari  dari kakak tu aku lepak sebelah uncle yang sedang  melukis.Ramai jugak orang veteren yang duk melukis tepi sungai ni.Kalau kat Malaysia susah nak jumpa orang tua tua berpeleseran dengan melukis.Lain budaya lain cara hidup.

SUKA MEJA MACAM NI

Rasa dah macam jauh aku jalan baik aku patah balik.Orang dah main ramai.

Waktu ni ada orang shooting.Ada pengacara jepun tapi cantik sangat pempuan tu

ATAS JAMBATAN PENUH DENGAN MANUSIA
Tengok jam dah tengahari aku nak pergi tengok Tori gate pulak.Kalau ikut hati mahu aku lepak sini lama lama.Tapi masa sangat mencemburui aku.

BANYAK SOUVENIR COMEL COMEL
AKU SUKA  NI
3 = 1080 YEN
THANK CC
BYE BYE ARASHIYAMA

2 comments:

  1. ruginya JM ke Arasiyama tetapi x sempat ke TOGETSUKYO BRIDGE ni sbb huhuhu...x best pulak nk cerita kat sini

    arghh..view autum sgt cantik di sini kat kira next year nk repeat thn ni duit RM jatuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. why JM why ? dekat je dari pokok buluh tu

      Delete

LAZY TRIP - CHINA - BEIJING - 3

Qianmen Street Kalau rajin baca je link aku letak ni https://www.tour-beijing.com/blog/beijing-travel/beijing-attractions-tips/qian...