Tuesday, 13 January 2015

JAPAN TRIP 2014 - HIROSHIMA PART 2


MASIH DI SINI - MELIHAT SAKSI BISU KEJAHATAN PERANG

Habis aku lepak lepak tepi sungai marilah kita jelajah Park yang besar ini.Orang pun makin ramai

Nak habis tawaf Park ni mahu makan masa setengah hari jugak.Tapi aku takde jelajah semua.

Mana mana nampak orang ramai pergi kat situ aku pergi.


Sepanjang menuju ke kawasan dimana terletaknya Peace Memorial Museum aku nampak api menyala dekat dengan salah satu monumen kat situ.Bukan kebakaran hokeh tapi api ini dinyalakan sebagai simbolik keamanan.

Api ini akan terus menyala sehingga bumi bebas dari ancaman.
TEMPAT API MENYALA
SIANG HARI KURANG NAMPAK
Sejarah kejahatan perang ini banyak tinggalkan kesan kepada dunia.Kerana peristiwa ini juga jepun menyerah dari Tanah Melayu.Jika jepun tak menyerah dan masih jajah Tanah Melayu adakah Tanah Melayu sudah ada shinkasen sekarang ??

Takpe ada Komuter bangga what

Ok cukup merepek pasal tempat ini.Aku nak pergi tengok Castle pulak.Mari teman aku tunggu bus

BENDERA BERKIBAR MEGAH 
MUSEUM - SILA MASUK
PANAS TAPI SEJUK
MONUMEN IBU & ANAK
SADIS KE TAK ?
TUNGGU BUS DEPAN MUSEUM

No comments:

Post a Comment