Sunday, November 16, 2014

AUTUMN IN JAPAN

Trip japan Complate

Aku dah pun selamat pulang ke Malaysia dan journey 12 day complated !

Trip solo ke-2 aku berjaya dengan jayanya walau ada sedikit cela itu normal sebab tiada yang perfect.

ayuh mari bercerita

sebelum trip ke Japan aku ada trip pendek ke Penang dulu.So lepas kerja terus aku rush ke Penang dengan housemate ngan geng ofis dia.

Habis penang trip ahad tu aku balik kl dan sampai kl aku terus kemas kain baju lari ke klia 2.

Aku stay kat airport memandangkan takde driver takde nak hantar gi airport pepagi buta esok.BF pun takde berapa nak ada kat Malaysia ni.

*PASRAH !

Malam sampai airport melangut aku kat airport sampai pagi.Flg aku kul 8 lebih.

Sebelum fly aku call Datin Laty dulu bagi tau aku dah nak fly sebab malam tu aku lupa nak call dia.Macam biasa Datin Laty bebel skit pastu dia cakap jalan elok elok.Aku jarang call Datuk Abraham sebab apa apa mesti aku call Datin Laty je senang counting.

Serius aku penat sangat sampai minum coffee pun tak rasa nikmat.

Bila masuk dalam perut kapal terbang aku duduk pakai seatbelt semua aku pun TIDUR!!!!

Serius aku tak sedar langsung bila kapal take off ke apa ke last last aku bangun jam dan kul 1 lebih.Ko mampu buat cam aku ??

aku bangun kejap lepas tu aku sambung tidur balik kali ni lagi best aku siap lurus luris kaki sebab aku duduk sorang je kat seat.Makanya tidur haruslah seperti dirumah.

dalam kul 4 cam tu kapal selamat mendarat di CHUBU AIRPORT !

Sampai airport keluar check img dan kastam semua lepas aku pergi kejar train (Mitetsu Line) ke Nagoya Station dulu sebab nak tukar JR pass.

Sampai Nagoya Station cari Office JR bukan main susah dengan ank gajah sekor kat belakang mahu aku menyumpah yumpah.

Siap tukar semua aku naik train (MITETSU LINE) ke Hostel.Aku booking hostel kat Kanayama ------>Hostel Ann

refer sini HOSTEL ANN

Note:

aku berpuas hati dengan hostel ini !!!!

sampai Kanayama station termanggu pula nak cari exit tanya orang jumpa exit pastu tanya lagi cam mana nak pergi hostel yang kau booking tu.Terima kasih random guy yang tolong aku.

Sebelum tu ada sorang guy yang tolong bawa aku sampai depan pintu hostel.Moral of the story orang orang jepun sangat membantu dan aku sangat suka !

Sampai check in semua aku rehat !!!

TOY MUSEUM - PENANG

1. Yeay dah balik mesia!
    Tak sabar nak tunggu update. mohon cepat sikit plisss..

2. Ala..tu je...tgk syok baca pastu habis!!!

si Syieda tu sedang menghitung hari..tu sbb tgh korek2 info kan hihih

1. cite tak leh panjang panjang nanti bosan

oooo patut la nak gi jepun rupanya shieda

3. tambahan :

1. Gambar selfie yg CANTIK!!! kalau JM Ni lelaki sah TERPIKAT :-)
    2. Salue sgt dapat travel solo ke Japan..12 hari tu

1. dasar suka selfie HAAHAH

- Travel 12 hari galok galok kat jepun 10 hari je.2 hari lagi tu perjalanan pergi balik sebab amik fligt pagi

4. This comment has been removed by the author.

LAZY TRIP - CHINA - BEIJING - 3

Qianmen Street Kalau rajin baca je link aku letak ni https://www.tour-beijing.com/blog/beijing-travel/beijing-attractions-tips/qian...