Monday, 29 July 2013

Percutian ke Padang Part 10

Malam Kedua 

Aku nak cerita lagi aktiviti pada malam hari. Bab nak cari makanan yang sesuai ngan tekak aku memang susah sikit.Kami malas nak menapak jauh so kami cari makan sekitar Pasar atas sahaja.Harganya kira murah makanan pun ok boleh telan walau paksa rela.Aku jenis suka makan nasi so tak kisah makan kat mana janji ada nasi.
Sesiapa datang Bukit Tinggi jangan lupa try dia punya jus buah buahan memang terbaik,rasa dia punya buah asli.Nak banding kat tempat kita rasa gula je yang lebih.Memang sedap dan terbaik. 


Nasi goreng ni sangat pedas,memang tak berapa sesuai dengan aku punya selera.Suka atau tidak aku telan juga tapi sikit je alas perut.Ayam goreng tu ayam kampung aku pun mkn.
Feeling jus sedap
TERBAIKKKKKKKK


Air ksong yang terus dihidangkan,tak perlu pesan pesan.Bagus aku suka cara ni.Tak nak minum boleh masuk beg untung

Kami naik kuda

Malam kedua kebosanan melanda hidup kami,mula la teringat nak balik Tanah Melayu.Sabar.Kami pun buat keputusan nak ronda dengan kuda ni.Satu kereta kuda ni boleh muat 2 orang dewasa makan kami amik 2 buah kereta kuda.Kesian pula aku tengok kuda ni kerja dari siang sampai ke malam.Kami ronda sekita Bukit Tinggi.Keadaan agak sunyi dan tenang.Best jugak naik kuda ni.Sambil pusing sempat juga aku temubual pakcik yang bawak kuda tu saja nak beramah mesra.


Harga Rp50000 = RM16.00/Seekor (sebuah kereta kuda)

habis pusing pusing kami balik ke hotel badan sudah penat kami mahu tidur esok nak shopping lagi.

No comments:

Post a Comment