Monday, July 15, 2013

Padang Part 5


Perkampungan kraf

Kami meneruskan perjalanan menuju ke Bukit Tinggi.Pemandu kami iaitu Pak Zainal membawa kami singgah ke Perkampungan membuat sulaman.Kawasan ini terdapat banyak butik butik yang menjual pelbagai jenis sulaman.Disini kami tidak berminat untuk membeli belah. Lagi pun harga yang ditawarkan agak tinggi dan pilihan tidak banyak.Kami sudah merancang untuk ke Pasar atas dan Pasar Aur Kuning.

Selamat Datang
Rata-rata barangan yang terdapat dibutik disini agak mahal dan  pilihannya pun agak kurang.Kami sekadar mencuci mata sahaja sambil menghirut udara segar dikawasan perkampungan ini.Aku juga pernah terbaca ada yang mengatakan beli dibutik sebegini kualiti sulaman dan bahannya lebih bagus,tapi pada pandangan mata dan pendapat aku kualitinya sama sahaja.Aku jenis yang beli pakaian akan rasa kualiti kain jenis apa.Benda benda macam ini aku memang aku sedikit cerewet.Tapi kalau rasa nak buat kenangan belilah satu.

Aku ada pengalaman hampir 6 tahun dalam bidang kain kain ini sudah tentu kualiti kain aku amat teliti sedikit.Terima my-ex boss sudi ajar aku tentang dunia kain kain.So kalau ada yang nak sekolahkan aku tentang kain aku akan sekolahkan dia balik.

 
Paling aku suka perkampungan ni adalah udaranya nyaman.Walaupun cuaca agak panas tapi tiupan angin sejuk membuatkan aku rasa tenang dan segar.Selesai melawat semua kedai yang ada disitu kami beransur meneruskan perjalanan kami.
 
Alat Tenunan
Belilah telekung cantik ini

1 comment:

  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



    ReplyDelete

LAZY TRIP - CHINA - BEIJING - 3

Qianmen Street Kalau rajin baca je link aku letak ni https://www.tour-beijing.com/blog/beijing-travel/beijing-attractions-tips/qian...